ÅbN&FC løp 3 (2012-01-10)
Típus: Competition
Térkép/terület: Bukkesti Syd
Versenyforma: Natt individuell 7,5 km
Táv: 9.74 km
Idő: 67:57
Átlag pulzus: 147
Maximális pulzus: 159
10 cm snø på bakken og på trærne. Ellers bra terreng, kart og løype.

Kjentes tungt i starten, men følte meg bedre fysisk jo lenger jeg hadde løpt.

Ok start, men ville kanskje løpt stien rundt til høyre utfra 1.post.

Tapte ca 3 minutter på rett på varianten og gjennomføringa til 3.post. Veldig tett over den grønne myra og sjanglet meg videre etter det i tett skog. Tok meg inn ca 100 meter før posten. Bommet ca 15 sekunder på posten også.

5.posten manglet, men jeg leita kun ca 40 sekunder før jeg løp videre. Bommet så ca 1 minuttt på 6.posten fordi jeg ikke løp langt nok siste biten (følte at jeg måtte ned en markert høyde litt før posten).

Fra 6.posten til mål følte jeg at det gikk ganske bra. Løp en lang "S" på sti til 10.post, men tror det var greit nok. Ut fra 10.post så kanskje det hadde vært bedre å løpe rett nordover, tvers over den føste stien?
Hozzászólások mutatása/elrejtése (2)
Jo Inge Fjellstad : Første gang jeg prøver kommentarfeltet på nye Doma - benytter sjansen til en "kommentar fra løypelegger":

1. Interessant å se at du løper rett på. For de fleste er det nok ikke dumt å løpe rett opp bakken til kraftledninga, følge ledninga bort til stien og følge stien opp på kollen - utfordringa er da å holde kursen ned til posten. Høyre helt ut veien, via sistepost og under den øverste skrentrekka inn mot posten er også en mulighet.
2. Mener løsninga di er helt grei, men det ville nok vært like greit å holde høyden ut fra 1. post og følge gult ned bakken. Det er også mulig å løpe rett på (fint åpen lettløpt skog på kollene). Mener man taper bittelitt rundt på stor sti fra starten, men det er jo trygt ...
3. Rett på er nok dårligst tenkelige veivalg, ja ;-) ... stien er raskere, enklere og tryggere. En del løpere vil nok faktisk tjene på å følge stien ganske langt og runde trygt inn i posten via gården/gult. Høyrebue via kortere hvit myrkryssing er også mulig, men oppleves nok utrygt på natta.
4.-6. Ikke så mye å si om disse. 5. post henger nok på gulflekken ved 5-tallet. Malkarttegner'n har skylda, ikke postutsetter'n.
7. Interessant at du drar rett på - lysegrønt er jo nokså fint, så det er nok sikkert like greit som å runde rundt høyre langs myrdrag eller venstre via myr og gulflekker.
8. Har tenkt på to varianter til høyre for streken også - en via myrddrag, lite sti, stor sti, ta av ved stein og følge myr- og bekkedrag og søkk/sadel inn i post fra SV - og en mer kupert mer rett på, ned venstre for første lange stup, opp høyre for neste lange stup, og så rett på via noe bekke- og myrsystem og søkk. Varianten til venstre med mye sti er nok likevel best, men ville tatt av stien tidligere, rett før meridianen (flott løpbart bortover kollepartiet, og man tar seg uansett inn på kraftledninga og kan kjøre samme inngang som deg.
9. Enig i din løsning, selv om det ikke er noen krise å rette ut første svingen.
10. Løypeleggers veivalg er rett øst til stor sti, følg denne til svingen, kryss to koller, og ta posten samme vei som du løp ut fra 10. post, men er ikke sikker på hvor mye jeg sparer ;-)
11. Jeg ville nok kutta rett nord og kommet ned i stort stikryss, og ligget litt til høyre for streken over kollen.
Anders Nordberg : Takk for gode kommentarer Jo Inge!

Noen alternativer ser jeg undeveis i løpet, men ganske ofte blir nok valget tatt på det første alternativet som ser ok ut. Noen alternativer ser jeg etterpå, men noen alternativer har jeg ikke sett før dine kommetarer. Feks stien til 1.post som du nevner ser veldig bra ut (partiet mitt på veivalget mitt var ganske tregt).

Ellers kan jeg nevne at fra jeg løp inn i myra på vei til 3.post så brukte jeg 6.40 minutter på 500 meter gps-løping / 330 meter i luftlinje. Men så tok jeg jo også med meg det aller meste av grønt på strekket...
Hozzásszólás küldése
Mentés

ÅbN&FC løp 3 (2012-01-10)