O-vall tæsse (05/06/2018)
Time: 44:06
Average HR: 163
Maximum HR: 192
S-1: Åpner kontrollert og ligger litt bak i klynga. Prøver å ligge under streken i starten og plukke detaljer. Utnytter stien forbi det grønne og kurs videre. Tenker å komme i kanten av myra, men klarer detbare nesten. Derifra burde jeg lagt en bedre plan for inngangen, ble til at jeg dro cirka over toppen og hadde da ikke et godt utgangspunkt for å angripe posten og ble litt usikker. Følte meg frem og fant den greit da.

1-2: Først ut av posten, men passet på å ikke stresse. tok kurs, fikk bekken og kanten av det hvite. Deretter langs bekken og kom opp på kollen litt til høyre.

2-3: Lot meg ikke påvirke av de andre og løp bra på retningen. Fikk skrenten, kollen og løp videre langs det siste kollepartiet som førte til posten. Bra flyt.

3-4: Ok utgang. Kontroll med hjelpekurvekolle til venstre og det steinete partiet til høyre. Deretter litt sløv med retningen inn mot posten. Brukte også 10 sek på å se posten, skrenten var ganske lang og en liten postskjerm i enden var ikke så lett å få øye på.

4-5(S2): Fin løping i starten. Ok retningsarbeid videre, men skjener litt mot slutten. Ikke helt kontroll på kurvene inn i posten og ser den litt tilfeldig.

5-6: Bra trasèvalg frem til stien som går på tvers. Derifra misser jeg litt med bekkene og skjener litt venstre. Ok videre men får en sving i posten.

6-7: Litt dårlig utgang, men klarer å korrigere ok. Får høydepunktene før posten og da er den grei.

7-8: Veldig bra retningsarbeid. God kontroll med myra til høyre, stien og hvordan det ser ut inni postsirkelen, så bra greier.

8-9: Legger meg litt høyre for å runde søkket på et fint sted. Får kontakt med vannet, før jeg runder det mest steinete partiet videre. Slepper meg ned etter skrenten og får posten ganske bra, selv om jeg kanskje har en liten sving der.

9-10: Runder ryggen litt, før jeg jobber bra med kompasset. Plukker steinen på ryggen og har bra kontroll.

10-11(S3): Grønt er ofte skjønt på et såpass gammelt kart, og trasèen venstre for streken ser flat og rask ut. Tror jeg er ganske nær å gjennomføre strekket optimalt og er bra på forskudd hele veien.

11-12: Bra retning i starten og har god kontroll opp ryggen. Deretter er det mye smått og klarer ikke få taket på hjelpekurvekollene. Tar også litt for lang tid før jeg skjønner at terrenget skal helle nordover ved posten, og legger meg langs kanten litt for sent. Blir litt stresset av at Fiskum løper i full fart uten å roe ned inn mot posten også(hadde den andre gaflingen). Leser meg heldigivs fort inn når jeg ser kollen i sørvest så ingen krise.

12-13: Slipper meg litt løs og har god flyt langs kollene. Bra kontroll hele veien og får posten perfekt. Møter på den andre klynga på posten.

13-14: Ikke helt planen klarer og drar ned i søkket litt tidlig. Bak Gaute videre og god kontroll inn mot posten.

14-mål: Sløv med utgangen, blir med Gaute i feil retning. Vet at det ikke er post på detaljen så er litt ekstra nøye med å ha kontroll og går rett i når Espen og Karlsson passerer den med et par meter.

Totalt sett fornøyd med økta. Synes jeg gjennomfører de lengre strekkene bra og har en god plan. Også mange gode utganger. Inngangene er derimot ikke bra nok, mangler en god plan på hvordan jeg skal ta postene.
Show comments (0)

O-vall tæsse (05/06/2018) O-vall tæsse (05/06/2018)