EM test mellom (07/04/2018)
Category: Competition
Map/area: Kråkerøy
Distance: 5.68 km
Time: 33:39
Average HR: 186
Maximum HR: 213
Gira før start, gledet meg til en teknisk mellomdistanse på kråkerøy. Naturlig nok godt forberedt teknisk, heller middels fysisk. Hadde litt troa uansett, håpet på topp 10.

S-1:Følger tråkket, og tenker egentlig løpe den utydelige stien. Blir ryggen ned i stedet, ok. Løfter blikket etter skrenten og posten henger tydelig.
1-2: Ikke helt med ut av posten, men har retningen. Bittelitt usikker på om jeg følger riktig skrentrekke, men ser etter hvert posten.
2-3: Hadde sett på et lignende strekk, og ikke funnet noen god løsning, så valgte rundt. Ikke drømme`trasèen ned til jordet, men helt ok.
3-4: Ganske bra synes jeg, men en del som løper fortere.
4-5: Litt halvpassiv ned lia, kunne og burde stolt på kursen og at jeg ble fanget opp av platået/kollen/postflagget.
5-6: Bra utgang. Seigt opp lia, men ikke helt krise.
6-7: Grei første del, men skjønner ikke helt hvor jeg krysser stien, og ikke helt på forskudd inn mot posten, så litt vinglete og dårlig løping. Virker som om farten begynte å ta seg opp. Evt at folk begynner å bli litt slitne.
7-8; Grov kurs opp mot kanten. Bra med lett høyresving, sikkert.
8-9: Tøft opp lia, men jobber greit på. Har kontroll oppe på kollen, men dårlig retning inn mot posten, safer litt ved å dra litt høyre, men stopper opp litt allikevel.
9-10: Fin utgang, og får skrentrekka. Roer ned litt inn mot posten, litt vanskelig å få taket på ting synes jeg.
10-11: Litt halvshaky, men får kollen i forkant samt det gule høydepunktet.
11-12: Får Henrik(kameramann) bak meg så setter nok ubevisst opp farten. Skjønner ikke helt greia underveis, men har myra til høyre og får den gule kollen, samt ser posten tidlig.
12-13: Gorv retning, tenker å finorientere inn i posten men ser flagget før jeg rekker det.
13-14: Helt greit å løpe høyrebue. Liten sving inn mot posten, ikke helt på forskudd med kompass/kartlesing der.
14-15: Stigamp.
15-16: Prøver å trykke på. Får hammeren opp mot posten, Men ser skrenten og hjelpekurvekollen i forkant. Bra bilde av postringen så nailer den selv om posten er trøkt bak kollen.
16-17: Hååpløst. Var redd for alle skrentene så ville runde rundt. Greit nok det, hadde jeg bare rundet rundt høyre. Taper vel 30 sek på dette, ikkje brra.
17-18: Begynner å bli sløv teknisk, og har egentlig ikke ordentlig kontroll med noen detaljer på veien, og da blir det bom. Tar meg kjapt inn, så ikke mer enn 10-15 sek.
18-19: Grov retning ut mot stien. Deretter retning fra kraftledningen. Ser kollen i forkant, bra løping! Ser Heimdal ut av posten.
19-20: Løper på ryggen til Audun, som bommer litt og gjør meg litt usikker, men roer ned og skjønner greia.
20-21: Ryggen til Audun ga bestestrekktid.
21-22: Bak Audun, men passerer han inn i posten på bedre trasè.
22-23: Stoppa tydeligvis klokka, men den dårlige utgangen ble med. Ble stressa når jeg kom foran Audun og hadde ikke noe plan. Kommer ned mellom skrentene og starter med å løpe langs de, men innser at det blir for trangt, og snur og klater opp etter et par sekunder. Deretteer fulgte jeg søkket inn mot posten. Klarte heldigvis å nullstille etter den dårlige utgangen.
23-24: Løp noenlunde rettpå med grei kontroll. 10 sek bak Audun på posten.
24-25: Fikk ikke helt kontakt, men hadde stisvingen i forkant og lå bare i lia og fikk posten.
25-26: Løp rundt.
Mål: Dårlig spurt.

Et totalt sett bra løp jeg er fornøyd med.
Show comments (0)

EM test mellom (07/04/2018) EM test mellom (07/04/2018)