MD våler (25/11/2017)
Time: 32:12
Average HR: 169
Maximum HR: 203
S-1: Runder stupene, og passer på å dra opp riktig søkk. Deretter grov retning til jeg ser kollen til høyre. Bittelitt usikker inn i posten da det ikk er noen klar kolle men heller en lang kant.
1-2: Skrår bortover til stien. Kutter ved svingen og runder skrenten. Deretter litt planløst, burde nok bare kjørt på kurs til jeg så kollepartiet med posten og/eller kollen med skrent. Litt usikker på om jeg stempler i riktig søkk.
2-3: Sadelen ned til myra, deretter grov retning opp mot skrentene. Runder de og drar videre inn mot myrdraget. Deretter ser jeg Bjørn foran meg og løper litt på ryggen hans. Får søkket mellom kollepartiene og bare venter til søkket dukker opp.
3-4: Langs myra, rundt skrenten og ser postdetaljen tidlig.
4-5: Klarer ikke helt å lese kanten av ringen, og får ikke med meg at det er en kolle der. Får derfor en ekstra sving.
5-6: Ikke så alt for rette linjer, men fant gode trasèer synes jeg og det gikk ganske kjapt. Burde ikke dratt ned før stupet, satt meg litt fast i noen vindfall der. Hadde passert Bjørn men ble passert inn i posten igjen.
6-7: Opp på gul kolle, rundt den lange skrenten før jeg løp rundt den korte skrenten. Rett bak Bjørn hele veien.
7-8: Utnytter den gule ryggen før jeg drar ned i søkket og mellom skrentene. Litt på stien og så opp det brede søkket. God retning videre. Tenker at jeg ligger litt lengre nede så blir litt overrasket når jeg kommer så tett på skrentpartiet.
8-9: Rundt skrentene, langs stien og så klatre opp skrentene. Var litt usikker på om jeg var på riktig detalj så sto og vurderte litt.
9-10: Fint løpbart strekk. Fant gode trasèer og hadde fin flyt.
10-11: Rundt skrentene og så retning inn mot posten. God kontroll
11-12:Langs hvit rygg, og så den gule ryggen øst for posten.
12-13: Finner ingen spesielt gode løsninger, så går for å dra ryggen ut og så opp for å gjøre krysningen enklest mulig. Tapte litt til tåggen på det, men så kan jo han være ganske rå da. Treffer litt dårlig på skrenten også, men største feilen gjøres inn i posten. Tror jeg drar ned ved kollen øst for posten, men drar ned for tidlig og blir da veldig usikker. Står også litt på postdetaljen og vurderer før Bjørn kommer og godkjenner stemplingen.
13-14: Litt irritert så løper på litt ekstra. Bestemt meg for veivalget og treffer ganske bra. Bra bilde av postringen, ser etter gul kolle sør for posten.
14-15: Bra ut til jordet, og skal bare følge det gule til kanten, så inn til det gule søkket før posten. Vet ikke helt hva jeg gjør, men skjønner ikke helt at jeg løper på kollen før posten så drar for langt og får en bom på 15-20 sekunder. Bjørn passerer igjen.
15-mål: Middels spurt.

Bra gjennomføring totalt sett, men irriterende dårlig avslutning.
Show comments (0)

MD våler (25/11/2017) MD våler (25/11/2017)