ÅBNF (21/11/2017)
Time: 59:20
Average HR: 159
Maximum HR: 176
S-1: Sliter med å lese kartet da jeg fort får tårer i øynene når jeg skal løpe fort. Burde muligens varmet opp mer enn 2 min. Tenker å ta av etter det siste hogstfeltet, men tabber meg litt ut og tar av etter det første. Skjønner det ganske kjapt. Deretter ok retningsløping og ser kollen før posten når jeg kmmer ned til bekken.
1-2: Tenker å krige meg gjennom det grønne og havne litt til høyre for streken for å få en sikker inngang. Gjennomfører det greit, men går ganske smått.
2-3: Står litt på 2. post da den ikke hadde noen snor lenger og datt ned fra greina da jeg stempla. Visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, men bestemte meg for å sette refleksen rundt stemplingsenheten på bakken, så fant man forhåpentligvis begge deler.
3-4: Prøver å finne et lurt alternativ men finner ikke det. Holder på å ta feil sti, men skjønner det kjapt. Deretter tenker jeg egnetlig å runde hele kollen, og tror også at jeg gjør det. Blir litt overrasket når jeg havner såpass langt nord men tar meg fort inn.
4-5:Runder noen skrenter før jeg føler kanten av ryggen inn til posten. Bra
5-6: Ikke tvil om veivalget. Regner med at jordeløping er lov der det ikke er skravert. Tenker å løpe på kurs til jeg blir fanget opp av stien, men ser aldri den og løper for langt. Burde kanskje løpt ned til stien fra jordet og fulgt bekken inn.
6-7: Krigersk opp til stien. Løper deretter bort til myra og tar kurs inn. Ikke veldig trygg på meg selv men finner posten.
7-8: Ut til stien. Blir videre litt sløv og løper litt for langt, og prøver etterpå å kompensere litt mye. Forferdelig terreng. Treffer heldigvis den gule ryggen og får løpe litt i hvit skog. Ligger bare langs kanten videre. Synes det er litt langt til posten og nøler litt.
8-9: Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Sti høyre friste litt, men ser etter hvert at det går en sti rett ved streken, så kjører det veivalget. Gjennomfører veldig bra og har beste strekktid utifra livelox(enheten var død).
9-10: Bra retningsløping i starten. Grei kontroll også underveis(sti,hjelpekurvekoller,kant av grøntfelt, gul kolle). Tror jeg treffer perfekt i stikrysset men gjør som resten av feltet og følger et tråkk i stedet. Ellers bra inn i posten. Likt med Torgeir på strekket.
10-11: Tenker i motsetning til en del andre at kantløping er forbudt, så kriger intenst i skogen. Gjennomfører ok til stien. Misser stien til venstre, så må gjennom det lysegrønne. Gjennomfører greit på retning, men får steingjerdet til å bli postdetaljen så får en liten 15-sekunders sving. Evig langt bak tåggen som riktignok drusa litt jordekant.
11-12: Flott retningsløping..
12-13: Ok retning og gjennomføring.
13-mål: Greit veivalg i forhold til de fleste bortsett fra tåggentoget.

Klar fremgang fra fjorårets nattløp i ås-terreng, fornøyd med det!
Show comments (0)

ÅBNF (21/11/2017) ÅBNF (21/11/2017)